Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DE UITVOERING VAN OPDRACHTEN
Artikel 1 Algemeen
1.1 Deze opdrachtvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van de HumanDimensions B.V. (hierna HD genoemd) en alle opdrachten en overeenkomsten die met HD worden aangegaan, en alle rechtsverhoudingen die daaruit voortvloeien.
1.2 Afwijkingen van deze opdrachtvoorwaarden dienen uitdrukkelijk schriftelijk te zijn overeengekomen. Eventuele (algemene) voorwaarden van de opdrachtgever worden door HD niet aanvaard, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk door HD anders is overeengekomen.
1.3 Aanbiedingen van HD zijn vrijblijvend, tenzij anders is bepaald.
1.4 HD is gerechtigd een opdracht met onmiddellijke ingang te beëindigen, indien de opdrachtgever in gebreke is met de nakoming van haar verplichtingen, of indien een aanvraag voor faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever wordt ingediend, zij in liquidatie komt te verkeren of haar bedrijfsactiviteiten staakt.
1.5 HD kan deze opdrachtvoorwaarden te allen tijde wijzigen. Een dergelijke wijziging wordt van kracht veertien dagen na de datum van verzending aan de opdrachtgever van de gewijzigde voorwaarden. Als de opdrachtgever binnen deze termijn van veertien dagen schriftelijk bezwaar maakt tegen de voorgenomen wijziging, zullen voor haar de oorspronkelijke voorwaarden blijven gelden.
1.6 Een overeenkomst gaat in zodra HD bevestiging van de opdrachtgever heeft ontvangen op basis van een offerte. Bevestiging kan schriftelijk of per mail gebeuren.
1.7 Voor inschrijving voor leergangen, trainingen, opleidingen, lezingen, workshops geldt dat de overeenkomst is aangegaan zodra het inschrijfformulier is ingediend bij HD schriftelijk of per mail / online en de algemene voorwaarden zichtbaar zijn geaccepteerd.
1.8 Voor inschrijving voor leergangen, trainingen, opleidingen, lezingen, workshops en masterclasses geldt dat HD als aanvullende voorwaarde voor inschrijving kan hanteren dat de factuur vooraf wordt betaald. Deelname is dan pas gegarandeerd als de kosten zijn voldaan. Zulks alleen als dat in de wervingstekst is aangegeven.
Artikel 2 Offertes incompany opdrachten
- Indien in de door HD uitgebrachte offerte geen geldigheidsduur is aangegeven, bedraagt deze dertig dagen.
- De offertes zijn gebaseerd op de door de opdrachtgever verstrekte informatie.
- De ontvanger van de offerte mag de daarin vervatte kennis en ervaring van HD slechts gebruiken voor het vormen van een oordeel over de aanbieding en deze niet aan derden beschikbaar stellen. Dit is eveneens van toepassing op opdrachten tot het uitbrengen van voorstellen tot onderzoek.
- Voor particulieren geldt de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen na aangaan van de overeenkomst.
Artikel 3 Uitvoering van de incompany opdracht
3.1 De opdrachtgever zal volledige medewerking aan de uitvoering van de opdracht verlenen en aan HD de informatie, materialen en faciliteiten die daartoe benodigd zijn beschikbaar stellen. De opdrachtgever zal zorgdragen voor de veiligheid van (medewerkers van) de HD dat in het bedrijf van de opdrachtgever of op zijn verzoek op een andere locatie aanwezig is.
3.2 De duur van de opdracht kan worden beïnvloed door de mate waarin de opdrachtgever medewerking verleent.
3.3 HD zal de te verrichten werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen, en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, uitvoeren. De verplichtingen die HD met de opdracht aangaan heeft het karakter van een inspanningsverplichting. Artikel 7:403 van het Burgerlijk Wetboek (opdracht verleend aan een specifieke persoon) is niet van toepassing.
3.4 De werkzaamheden van HD kunnen onder meer bestaan uit: voorbereidingswerkzaamheden en onderzoek (zoals oriëntatie op de werkplek, houden van interviews, ontwikkelen van materiaal, opstellen van een trainingsprogramma en analysewerkzaamheden), uitvoeren van een programma (training, keynote lezing, masterclass, workshop, werkconferentie, dynamische presentatie, game of adviestraject). Besprekingen (inhoudelijke besprekingen, voortgangs-besprekingen en evaluatiegesprekken), coaching sessies, begeleiding van teams, begeleiding van projectgroepen, consultancywerkzaamheden.
- De opdrachtgever zorgt voor een geschikte trainingsruimte met minimaal een flip-over. De opdrachtgever zorgt op verzoek van de trainer voor aanvullende hulpmiddelen zoals vermeld in de offerte.
Artikel 4 Prestaties door derden
4.1 In overleg met, en na goedkeuring van de opdrachtgever kan HD gebruik maken van externe trainers/adviseurs/acteurs uit eigen netwerk, in welk geval de opdracht geheel of ten dele onder de eindverantwoordelijkheid van HD door een derde zal kunnen worden uitgevoerd.
Artikel 5 Tarieven en betalingen incompany opdrachten
5 1 Voor de werkzaamheden van HD is een honorarium verschuldigd op basis van het dagdeel- en/of produkttarief dat in de opdrachtbevestiging beschreven staat. Een dagdeel is een middag, ochtend of een avond. Alle in de opdrachtbevestiging genoemde tarieven luiden in euro en zijn exclusief omzetbelasting en eventuele andere heffingen van overheidswege.
5.2 Het honorarium is, tenzij anders bepaald, exclusief de kosten van een eventuele accommodatie (trainingsruimte, hulpmiddelen en/of overnachtingkosten) en studiemateriaal, inclusief reiskosten en administratiekosten, tenzij anders overeengekomen in de offerte.
5.3 HD behoudt zich het recht voor de tarieven tussentijds te wijzigen. Dit doet HD niet tijdens lopende opdrachten. Voor een verlenging van de opdracht bij dezelfde opdrachtgever, kan de tariefsverhoging wel worden doorgevoerd, op basis van een nieuwe overeenkomst en in overleg.
5.4 Op basis van nacalculatie verrichte diensten, worden deze per maand in rekening gebracht tegen de op dat moment geldende tarieven. Is een totaalbedrag overeengekomen, dan kan dit bedrag in maandelijkse termijnen als voorschot worden gefactureerd of in één bedrag achteraf.
5.5 De betalingstermijn van facturen van HD bedraagt, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, 21 dagen na factuurdatum.
5.6 HD kan diensten aanbieden die vooraf worden gefactureerd, zoals deelname aan opleidingen, leergangen, trainingen, workshops, lezingen.
5.7 Wanneer een deelnemer (opdrachtgever) de kosten vooraf heeft voldaan en HD kan de dienst niet leveren door overmacht of een tekort aan inschrijvingen, wordt het betaalde bedrag binnen 30 dagen terugbetaald aan deelnemer (opdrachtgever).
5.8 In geval van niet-tijdige betaling is de opdrachtgever, ook zonder ingebrekestelling, van rechtswege in verzuim en is zij – onverminderd de wettelijke gevolgen van niet-nakoming van verbintenissen – met ingang van de vervaldatum een vertragingsrente verschuldigd van 1% per maand, een gedeelte van een maand daaronder begrepen. HD is na schriftelijke aanmaning gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen ten bedrage van 15% van de hoofdsom met een minimum van € 150,= onverminderd het recht om de volledige incassokosten te vorderen.
5.7 HD is te allen tijde bevoegd alvorens (verder) te presteren, te verlangen dat de opdrachtgever afdoende zekerheid stelt voor de nakoming van haar verplichtingen jegens HD.
Artikel 6.1 Annulering of verplaatsing van trainingen, leergangen, expeditie en masterclasses met open inschrijvingen door de deelnemer
- Annuleren is alleen schriftelijk mogelijk en is definitief nadat de mail bevestigd is door HD. Als annuleringsdatum geldt de datum van verzending van de mail. Het mailadres is: inschijvingen@humandimensions.nl
- Na verzenden van het inschrijfformulier via onze website voor één van onze activiteiten gaan de wettelijke 14 dagen bedenktijd in, waarbinnen je kosteloos van gedachten kunt veranderen.
- In verband met de looptijd en aard van de activiteit, hanteren wij voor trainingen en masterclasses andere annuleringsvoorwaarden dan voor de Leergang Deep Democracy, Deep Democracy Verdieping (Level 2 & 3), Expeditie Antropologisch Veranderen, Training Inclusief Samenwerken, Deep Democracy in de weerbarstige praktijk en de trainingen die in het buitenland plaatsvinden. Zie hieronder:
De financiële verplichting bij annulering door de deelnemer van een één of tweedaagse training of masterclass, ongeacht de reden van annulering is:
- Na het verzenden van het inschrijfformulier via onze website gaat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen in, waarin je kosteloos van gedachten kunt veranderen.
- Tot 28 dagen voor de training/masterclass kun je kosteloos per mail annuleren of verplaatsen.
- Annuleren / verplaatsen tussen 28 en 14 dagen voor de training/masterclass.
- Bij annuleren betaal je 50% van het inschrijfgeld.
- Verplaatsen naar dezelfde training op een andere datum kan eenmalig kosteloos. Daarna nog een keer verplaatsen verplicht tot het betalen van 50% van het inschrijfgeld van de niet gevolgde activiteit, plus uiteraard de kosten van de training/masterclass op de nieuwe datum.
- Annuleren / verplaatsen binnen 14 dagen voor de training/masterclass.
- Annuleren verplicht tot het betalen van 100% van het inschrijfgeld.
- Verplaatsen binnen deze termijn kan eenmalig en verplicht tot het betalen van 50% van het inschrijfgeld. Daarna nog een keer verplaatsen verplicht tot het betalen van 100%. In beide gevallen komen hier uiteraard de kosten van de training/masterclass op de nieuwe datum bij.
- Deze voorwaarden gelden voor alle omstandigheden, zakelijk en privé.
- Iemand anders mag altijd je plaats innemen, mits die persoon aan de instapeisen voor de training voldoet. Laat je dit dan wel even aan ons weten?
De financiële verplichting bij annulering door de deelnemer aan de Leergang Deep Democracy, Deep Democracy Verdieping (Level 2 & 3), Expeditie Antropologisch Veranderen, Training Inclusief Samenwerken, Deep Democracy in de weerbarstige praktijk en de trainingen die in het buitenland plaatsvinden, ongeacht de reden van annulering is:
- Na het verzenden van het inschrijfformulier via onze website gaat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen in, waarin je kosteloos van gedachten kunt veranderen.
- Tot 42 dagen voor de training kun je kosteloos per mail annuleren of verplaatsen.
- Annuleren / verplaatsen tussen 42 en 28 dagen voor de start van de training.
- Bij annuleren betaal je 60% van het inschrijfgeld.
- Verplaatsen binnen deze termijn kan eenmalig en verplicht tot het betalen van 25% van het inschrijfgeld, daarna nog een keer verplaatsen verplicht tot het betalen van 100% van het inschrijfgeld. In beide gevallen komen hier uiteraard de kosten van de training op de nieuwe datum bij.
- Annuleren / verplaatsen tussen 28 en 21 dagen voor de training.
- Bij annuleren betaal je 80% van het inschrijfgeld.
- Verplaatsen binnen deze termijn kan eenmalig en verplicht tot het betalen van 50% van het inschrijfgeld, plus uiteraard de kosten van training op de nieuwe datum.
- Daarna nog een keer verplaatsen verplicht tot het betalen van 100% van het inschrijfgeld, plus uiteraard de kosten van de training op de nieuwe datum.
- Annuleren / verplaatsen binnen 21 dagen voor de training verplicht tot het betalen van 100% van het inschrijfgeld. In het geval van verplaatsen komen hier uiteraard de kosten van de training op de nieuwe datum bij.
- Deze voorwaarden gelden voor alle omstandigheden, zakelijk en privé.
- Iemand anders mag altijd je plaats innemen, mits die persoon aan de instapeisen voor de training voldoet. Laat je dit dan wel even aan ons weten?
- Bij annulering bestaat het recht iemand anders te laten deelnemen, mits deze persoon voldoet aan de eventuele instapeisen van de betreffende training.
- Bij annulering of niet komen opdagen van de deelnemer vanwege ernstige persoonlijke omstandigheden (ziekte, overlijden) zijn dezelfde bepalingen van toepassing als hierboven onder punt 1 t/m 4 genoemd. Wanneer mogelijk kan HD uit coulance een uitzondering maken en samen met de deelnemer zoeken naar een passende oplossing. Aan deze coulance regeling kunnen echter geen rechten worden ontleend.
- Deelnemers die tijdens een training, leergang of masterclass niet permanent aanwezig zijn, blijven de totale kosten verschuldigd.
- Indien een deelnemer aan een training, leergang of masterclass gedurende deze bijeenkomst door ziekte of overmacht gedwongen wordt voortijdig de training te onderbreken, blijven de relevante trainings- en verblijfskosten voor de gehele periode verschuldigd. Wanneer mogelijk zal HD uit coulance hier een uitzondering op maken en samen met de deelnemer zoeken naar een passende oplossing. Aan deze coulance regeling kunnen echter geen rechten worden ontleend.
Artikel 6.2 Annulering of uitstel activiteiten met open inschrijvingen door Human Dimensions
- Bij activiteiten met open inschrijving kan HD een minimum aantal deelnemers instellen. Wanner er te weinig deelnemers zijn, is HD gerechtigd tot annulering over te gaan. De deelnemer wordt hiervan per mail op de hoogte gesteld.
- Annulering door HD in verband met onvoldoende deelname of overmacht leidt tot teruggave van 100% van alle betaalde kosten binnen 30 dagen na de annulering
- Uitstel door HD in verband met onvoldoende deelname of overmacht geeft het recht op annulering tegen teruggave van 100% van alle betaalde kosten binnen twee weken na de aankondiging van het uitstel, op voorwaarde dat de klant binnen twee weken na de mededeling van de annulering aangegeven heeft NIET deel te willen nemen aan de volgende versie van dezelfde activiteit.
- In het geval dat HD door ernstige overmacht (ziekte, overlijden) of onvoorziene omstandigheden verhinderd is om een activiteit (bijvoorbeeld een training op het afgesproken tijdstip uit te voeren, kan HD naar keuze de uitvoering opschorten voor de duur van de verhindering en herplannen of de activiteit definitief annuleren, zonder enige schadevergoeding (zoals accommodatiekosten) te zijn gehouden. Onder overmacht wordt onder meer ook begrepen een al dan niet toerekenbare tekortkoming in de nakoming van door HD inschakelde derden.
- In geval van ziekte van de training zal HD maximale inspanning verrichten om een vervanger te vinden zodat de activiteit doorgang kan vinden. Als het HD niet lukt een vervanger te vinden is er sprake van overmacht en zal HD de activiteit op een ander tijdstip uitvoeren en wanneer mogelijk aan deelnemers plekken aanbieden op vergelijkbare activiteiten op andere data. HD is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de eventueel geleden schade. Het tijdstip waarop de oorspronkelijke activiteit zal worden herpland zal met de deelnemers worden gecommuniceerd.
- HD behoudt zich het recht voor deelnemers de (verdere) toegang tot de training te weigeren, bijvoorbeeld indien het gedrag van betreffende deelnemers ingaat tegen de sociaal geaccepteerde vormen van gedrag en/of te belastend is voor ander deelnemers. De deelnemer heeft geen recht op teruggave van (een deel van) het verschuldigde totaal bedrag voor de training, leergang of masterclass.
Artikel 6.3 Annulering of uitstel incompany trainingen en opdrachten door de opdrachtgever
- Komen partijen overeen de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht te wijzigen, dan kan dat de overeengekomen tijdsplanning of aanpak beïnvloeden. Alleen schriftelijk overeengekomen wijzigingen zijn voor de partijen bindend.
- Indien door toedoen van de opdrachtgever de uitvoering van een training of workshop voor de overeengekomen aanvangsdatum wordt geannuleerd of uitgesteld, is de opdrachtgever de hierna te noemen percentages van het honorarium verschuldigd:
* Annulering of uitstel binnen drie maanden (84 dagen) voor de aanvangsdatum: 50%
* Annulering of uitstel binnen twee maanden (56 dagen) voor de aanvangsdatum: 75%
* Annulering of uitstel korter dan 28 dagen voor de aanvangsdatum: 100%
- Als een geannuleerde of uitgestelde opdracht later alsnog wordt uitgevoerd, moet het volledige honorarium, naast de annulerings- of uitstelkosten, betaald worden. Als de betaling niet gebeurt voor de oorspronkelijk afgesproken startdatum, wordt de wettelijk toegestane rente in rekening gebracht.
- Wanneer een tussentijdse wijziging of vertraging de overeengekomen levertijd, honorarium of kostenvergoedingen beïnvloedt, zal HD dit zo spoedig mogelijk schriftelijk aan de opdrachtgever melden.
- De eventuele kosten, die de trainingslocatie bij annulering of uitstel aan HD berekent, worden in rekening gebracht aan de opdrachtgever, die de uitvoering van de training of masterclass annuleerde/uitstelde.
Artikel 6.4 Annulering of uitstel incompany trainingen en opdrachten door Human Dimensions
- In het geval dat HD door ernstige overmacht (ziekte, overlijden) of onvoorziene omstandigheden verhinderd is om een activiteit (bijvoorbeeld een training) op het afgesproken tijdstip uit te voeren, kan HD naar keuze de uitvoering opschorten voor de duur van de verhindering en herplannen of de activiteit definitief annuleren, zonder tot enige schadevergoeding (zoals accommodatiekosten) te zijn gehouden. Onder overmacht wordt onder meer ook begrepen een al dan niet toerekenbare tekortkoming in de nakoming van door HD ingeschakelde derden.
- HD zal maximale inspanning verrichten om een vervanger te vinden zodat de activiteit doorgang kan vinden. Als het HD niet lukt een vervanger te vinden is er sprake van overmacht en zal HD de activiteit op een ander tijdstip uitvoeren en wanneer mogelijk deelnemers plekken aanbieden op vergelijkbare activiteiten op andere data. HD is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de eventueel geleden schade. Het tijdstip waarop de oorspronkelijke activiteit zal worden herpland zal met de deelnemers worden gecommuniceerd. In geval van een incompany activiteit vindt de herplanning in overleg met de opdrachtgever plaats.
- In geval van ziekte van de trainer zal HD maximale inspanning verrichten om een vervanger te vinden zodat de activiteit doorgang kan vinden. Als het HD niet lukt een vervanger te vinden is er sprake van overmacht en zal HD de activiteit op een ander tijdstip uitvoeren en wanneer mogelijk deelnemers plekken aanbieden op vergelijkbare activiteiten op andere data. HD is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de eventueel geleden schade. Het tijdstip waarop de oorspronkelijke activiteit zal worden herpland zal met de deelnemers worden gecommuniceerd. Uiteraard vindt de herplanning in overleg met de opdrachtgever plaats.
- HD behoudt zicht het recht voor deelnemers de (verdere) toegang tot de training te weigeren, bijvoorbeeld indien het gedrag van de betreffende persoon ingaat tegen de sociaal geaccepteerde vormen van gedrag en/of te belastend is voor andere deelnemers. De deelnemer heeft geen recht op teruggave van (een deel van) het verschuldigde totaal bedrag voor de training, leergang of masterclass.
Artikel 6.5 Annulering of uitstel trainingen, opdrachten en activiteiten vanwege regels van de overheid
Wanneer een activiteit vanwege regels van de overheid niet live kan plaatsvinden (bijvoorbeeld door corona maatregelen of
anderszins
- Verplaatsen we die naar een passende online omgeving op hetzelfde moment. De tariefafspraken blijven ongewijzigd.
- Dit geldt ook als de opdrachtgever besluit om een bijeenkomst niet live maar online te doen, terwijl dat van de overheid wel zou mogen.
- In het geval van een groot event waarbij verplaatsen naar online niet mogelijk of wenselijk is, gelden in beginsel dezelfde regelingen zoals opgenomen in deze paragraaf. Uit coulance kan HD in dit geval samen met de opdrachtgever zoeken naar mogelijke uitzonderingen. Aan deze coulance regeling kan echter door opdrachtgever geen rechten worden ontleend.
- Wanneer vanwege overheidsregels activiteiten in ons open trainingsaanbod niet door kunnen gaan, bieden wij deelnemers de mogelijkheid om kosteloos door te schuiven naar een door ons aangeboden alternatieve datum of zelf voor vervanging te zorgen. Teruggave van inschrijfgeld is in deze gevallen niet mogelijk.
Artikel 7 Intellectueel eigendom, geheimhouding en privacy
7.1 Alle rechten van intellectuele eigendom die geldend gemaakt kunnen worden ten aanzien van de door HD gebruikte modellen, studiematerialen, methoden, technieken en instrumenten berusten blijvend bij HD, tenzij daar andersluidende afspraken over zijn gemaakt.
7.2 Het is, behoudens uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van HD, niet toegestaan de door HD in het kader van de uitvoering van een opdracht openbaar gemaakte of beschikbaar gestelde werken op enigerlei wijze te gebruiken of te bewerken, voor enig ander doel dan in het kader van de opdracht is bepaald.
7.3 Opdrachtgever zal een naamsvermelding van HD of een aanduiding van een eventuele andere rechthebbende in de beschikbaar gestelde werken niet verwijderen of wijzigen.
7.4 Gegevens van opdrachtgevers en deelnemers aan leergangen, trainingen, masterclasses, events, opleidingen worden niet openbaar gemaakt, noch uitgeleend of verkocht aan derden.
7.5 Gegevens van deelnemers (opdrachtgevers) aan leergangen, trainingen, workshops, opleidingen kunnen op een deelnemerslijst vermeld worden ten behoeve van die specifieke leergang, training, opleiding, workshop. Op het inschrijfformulier wordt de mogelijkheid geboden om aan te geven dat deelnemer (opdrachtgever) dat niet wil.
7.6 HD verplicht zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van opdrachtgever heeft verkregen. Deelnemers vragen we nadrukkelijk hetzelfde te doen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
7.7 HD verplicht ingehuurde derden een geheimhoudingsovereenkomst te tekenen, waarmee ook de ingehuurde derde zich verplicht tot geheimhouding zoals in artikel 7.6 omschreven.
7.8 Bij opleidingen, leergangen, masterclasses, events, trainingen zal HD deelnemers (opdrachtgevers) wijzen op geheimhouding van al hetgeen ter oren komt van mededeelnemers. Deelnemers (opdrachtgevers) verplichten zich tot geheimhouding bij inschrijving en acceptatie van de algemene voorwaarden.
Artikel 8 Aansprakelijkheid en klachten
8.1 HD is, behoudens gevallen van opzet of grove schuld, niet aansprakelijk voor enige schade die de opdrachtgever of een derde mocht lijden ten gevolge van een handelen of nalaten in verband met de uitvoering van de opdracht.
8.2 De totale aansprakelijkheid van HD zal per gebeurtenis of reeks van gebeurtenissen nooit meer bedragen dan het bedrag dat de opdrachtgever voor de uitvoering van de overeenkomst aan HD verschuldigd is. Aansprakelijkheid voor iedere vorm van gevolgschade, waaronder gederfde winsten of bedrijfsschade, is uitdrukkelijk uitgesloten.
8.3 De opdrachtgever/deelnemer dient eventuele schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen dertig dagen na het ontstaan of het bekend worden daarvan schriftelijk bij HD te melden. Schade die niet binnen deze termijn is gemeld, komt niet voor vergoeding in aanmerking. In ieder geval verjaren alle rechtsvorderingen jegens HD na verloop van één jaar, te rekenen vanaf de dag waarop de relevante verplichting uit de overeenkomst opeisbaar werd c.q. de schadeveroorzakende gebeurtenis plaatsvond.
8.4 De opdrachtgever/deelnemer vrijwaart HD en de voor HD werkzame personen voor iedere aansprakelijkheid jegens derden in verband met het gebruik van door de opdrachtgever aan HD verstrekte informatie of materialen.
8.5 Eventuele klachten moeten worden ingediend binnen twee maanden na de dag waarop de klacht is ontstaan of ontdekt, bij gebreke waarvan een eventuele klacht niet meer in behandeling behoeft te worden genomen en de opdrachtgever geacht wordt de uitvoering van de overeenkomst te hebben goedgekeurd.
8.6 Klachten worden vertrouwelijk behandeld en schriftelijk bevestigd door HD binnen acht dagen na ontvangst. De klacht wordt bewaard gedurende de looptijd van de klacht en nog twee jaar daarna.
8.7 Binnen 14 dagen wordt de klacht behandeld en wordt aan de opdrachtgever een reactie gegeven door HD.
8.8 Indien een klacht gegrond is, zal HD de werkzaamheden alsnog verrichten of herstellen of de opdrachtgever tegemoet komen, tenzij dit voor de opdrachtgever inmiddels aantoonbaar zinloos is geworden. Dit dient dan door opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
8.9 Indien de opdrachtgever en HD het niet eens worden over afhandeling van de klacht of voorgestelde oplossing, zal de klacht door een externe bemiddelaar worden behandeld en zo nodig worden beoordeeld. Het oordeel van de bemiddelaar is bindend. De kosten van de bemiddelaar zullen worden gedragen door HD. In overleg zullen partijen een externe bemiddelaar aanstellen.
Artikel 9 Diverse bepalingen
10.1 Indien één of meer bepalingen van deze opdrachtvoorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zullen blijken te zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht en zullen de nietige bepalingen worden vervangen door rechtsgeldige bepalingen die de bedoeling van partijen zoveel mogelijk benaderen.
10.2 HD is bevoegd haar rechten en verplichtingen uit hoofde van de opdrachtvoorwaarden en de overeenkomst over te dragen aan een aan haar gelieerde rechtspersoon, in welk geval zij de wederpartij tijdig zal informeren.
10.3 Op de rechtsverhoudingen voortvloeiend uit de opdrachtvoorwaarden en de met de opdrachtgever gesloten overeenkomst(en) is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle eventuele geschillen die niet in der minne kunnen worden opgelost, worden in eerste instantie bij uitsluiting voorgelegd aan de Rechtbank in het Arrondissement Amersfoort, onverminderd ons recht om de zaak voor te leggen aan een andere bevoegde Rechtbank of instantie.
Utrecht, 1 September 2024
Human Dimensions B.V.
Obrechtstraat 19A
3572 EB Utrecht
The Netherlands
Telefoon 06 46634006 Jitske Kramer
E-mail post@humandimensions.nl
Site: www.humandimensions.nl
KvK 70321272 Utrecht
BTW NL858260244B01
ABN AMRO NL 77 ABNA 0807 9240 08
TRIODOS NL94 TRIO 0379 2031 62